کارتن مادر

 در مقوا

خرید کارتن مادر در کرج

خرید کارتن مادر در کرج

در اصلاح در صنعت کارتن سازی، کارتن مادر به کارتن هایی گفته می شود که تعدادی از بسته بندی های کوچکتر را در خودش جای می دهد.

کارتن مادر (به انگلیسی: mother carton) در کارتن سازی تهران به کارتن بزرگی گفته می‌شود که برای بسته‌بندی و حمل بسته‌های کوچکتر و به صورت عمده استفاده می‌شود. این کارتن‌ها معمولاً از موادی مانند مقوای مقاوم و با کیفیت تولید می‌شوند و برای جلوگیری از آسیب‌هایی که به بسته‌های کوچکتر ممکن است وارد شود، به منظور تامین ایمنی و حفاظت از بسته‌ها استفاده می‌شوند.

کارتن مادر معمولاً دارای ابعاد بزرگی است و قابلیت جایگذاری بسته‌های کوچکتر داخل آن را دارد. بسته‌های کوچکتر معمولاً داخل کیسه‌های پلاستیکی قرار می‌گیرند و سپس در کارتن مادر قرار داده می‌شوند. این روش به منظور افزایش ایمنی بسته‌ها، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و نگهداری و همچنین بهبود ظاهر بسته‌ها به کار می‌رود.

با توجه به اینکه کارتن مادر معمولاً به صورت عمده و برای انتقال بسته‌های بزرگتر به کار می‌رود، در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی، لوازم خانگی و غیره استفاده می‌شود.

شرکت های تولیدکننده مواد خوراکی، هر ۲۰ عدد بسته بندی مواد را در درون یک کارتن قرار می دهند و به فروشگاه های دیگر عرضه می‌کنند. فروشگاه هم از شرکت تولیدکننده مورد نظر، ۱،۲،۳و یا … عدد کارتن از محصول مورد نظر را تهیه می کند. به آن کارتنهای اصلی که بسته های کوچکتر رو درون خودش جای میدهد، کارتن مادر می گویند.

یا یک مثال دیگر شرکت های تولید کننده دستمال کاغذی هر ۲۴ عدد جعبه دستمال کاغذی را در د اخل یک کارتن قرار میدهند و فروشگاه ها هم  به تعداد مورد نظرشان کارتن دستمال کاغذی از تولید کننده تهیه می نمایند. به طور معمول کارتن مادر از کارتن کرافت قهوه ای بدون روکش تولید می گردند و چاپ مستقیم یک یا دو رنگ به روی آن صورت میگیرد. صد البته صنعت هایی وجود دارند که از این قاعده مستثنا می باشند.

کارتن مادر از چه نوع مقوایی ساخته شده است؟

بدیهی می باشد که این کارتن نیاز دارد که بسیار قوی تر از یک بسته بندی معمولی باشد. طرح کارتن مادر به صورتی می باشد که اتصالات زیادی دارد، البته تعداد اتصالات به سفارش شما و دلیل استفاده شما بستگی دارد.

جنس این جعبه ها، بستگی به نوع سفارش دارد. برای مثال امکان دارد شما سفارش کارتن سبز بدهید اما اکثر کارتن ها از مقوای کرافت قهوه ای تهیه می شوند و روکشی ندارند. علت نداشتن روکش برای این می باشد که شاید طرح خاصی برای چاپ مد نظر شما باشد. از مقوای کرافت پشت طوسی برای تولید انواعی از کارتن ها استفاده می شود.

این نوع مقوا قابلیت بازیافت و استفاده دوباره را دارد پس به طور کلی آسیب کمتری به محیط زیست وارد خواهد شد. دسترسی به این کارتن آسان است و تمام افراد می توانند با صرف هزینه از آن بهره مند شوند.

استفاده از کارتن مادر

معمولا از کارتنهای مادر برای حمل نقل و جلوگیری از آسیب رسیدن به بسته بندی محصولات استفاده می گردد و مصرف کننده نهایی اصلا این کارتن را مشاهده نمی کند. به همین علت چاپ یک یا دورنگ مستقیم بر روی کارتن کافی می باشد و نیازی به لمینت ندارد.

شرکت ها و کارگاه ها برای تولیدات خودشان نیاز به یک بسته بندی خوب دارند و برای ارسال به صورت چند تایی و یا در صورتی که محصولات شما کوچک باشند و نیاز باشد که در یک بسته بندی بزرگتر که همان کارتن قرار گرفته شود.

معمولا کارتن مادر را از جنس کارتن پنج لایه و یا کارتن سه لایه با جنس عالی تولید می کنند و دلیل آن این است که کارتنهای مادر نیاز به استقامت و مقاومت بالایی دارد معمولا بر روی کارتن مادر چاپ تک رنگ و یا چند رنگ میزنند و از لمینت کمتر استفاده مینمایند. دلیل استفاده نکردن از پوستر بر روی کارتنهای مادر بالا رفتن هزینه تولید می باشد ولی برخی از محصولات که دارای ارزش ریالی بیشتری می باشند را کارتن لمینتی تولید می کنند.

کاربرد کارتن مادر در صنعت بسته‌بندی

حوزه استفاده از کارتنهای مادر در بازار بسیار گسترده می باشد. به طوری که می‌توان گفت در هر صنعتی که نیاز به بسته بندی وجود دارد استفاده از این کارتن ضروری است. چرا که استفاده از این نوع کارتن امکان جابجایی را راحت تر می‌کند. به عنوان مثال فرض کنید که صدها جعبه‌ را برای انبار کردن و یا رساندن به مقصد نیاز به جابجایی دارد. طبیعتا حمل یک جعبه بزرگ که کارتن‌های کوچکتر درون آن قرار گرفته‌اند آسان‌تر از حمل چندین کارتن کوچک خواهد بود.

چه مشاغلی از کارتن مادر استفاده میکنند؟

برای پاسخ دادن به این سوال جواب مشخصی وجود ندارد زیرا هر کسب و کاری که در زمینه های متفاوت فعالیت میکند به گونه ای به کارتنهای مادر احتیاج دارد به عنوان مثال تولیدکنندگان موادغذایی، میوه و صیفی جات، انواع نوشیدنی ها و غیره همگی قادر هستند از این نوع کارتنها مورد استفاده قرار دهند زیرا کارتنهای مادر از مقاومت بالایی برخوردار هستند میتوانند محصولات را سالم به مقصد برسانند و همچنین در حمل و نقل و جا به جایی راحت تر محصولات کمک کننده باشد.

 

"خرید

 

برای سفارش کارتن مادر می توانید با ما در کارتن سازی در کرج تماس بگیرید.

شرکت کارتن سازی در کرج تولید کننده انواع کارتنهای مادر جهت بسته بندی برای بسته های کوچکتر می باشد.

چگونه میتوان بهترین کارتن مادر را برای کالایی سفارش داد؟
 برای سفارش کارتن مادر باید ابعاد (طول، عرض و ارتفاع) و مقدار وزن کالای مورد نظر را در اختیار طراح قرار دهید تا بتواند مناسب ترین کارتن را برای کالای شما طراحی کند.

هدف اصلی از به کار بردن کارتن مادر قرار دادن کارتن‌های کوچکتر درون آن می باشد
برای اینکه این کار به درستی و بدون دردسر انجام شود رعایت برخی نکات و ویژگی‌ها در طراحی و تولید کارتن مادر امورد نیاز می باشد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ های این نوع کارتن به شرح زیر است:

ویژگی‌های کارتن مادر

مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌ که کارتن مادر باید داشته باشد استحکام بالای آن می باشد.
چرا که قرار است تعداد بالایی از کارتن های کوچک درون آن قرار بگیرد.
پس در صورتی که این موضوع نادیده گرفته شود به محض بلند کردن جعبه یا در حین حمل و نقل دچار پارگی شده و محصولات درون آن آسیب خواهند دید.

کارتن مادر صرفا برای قرار دادن جعبه‌های کوچک درون آن و تسهیل مرحله حمل و نقل به کار برده می‌ شود.
به همین دلیل مصرف‌کننده نهایی به ندرت و تنها در موارد خاص، شکل ظاهری کارتن مادر را مشاهده می‌کند.
بنابراین پرداخت هزینه بالا برای کارتن‌های مادر و انجام چاپ و طراحی‌های هزینه‌بر بر روی آن معقول نبوده و توصیه نمی‌ گردد.
البته در برخی موارد استثنایی می‌توان چاپ‌های تک رنگ یا دو رنگ را بر روی این جعبه‌ها اعمال کرد.
یا حتی از فرآیند لمینت برای تولید کارتن مادر مورد استفاده قرار داده می شود.

معقول‌ترین گزینه در ساخت بدنه کارتن مادر مقوایی استفاده از ورق های ۳ لایه و ۵ لایه است.
هر چه تعداد لایه‌ها بیشتر باشد مقاومت کارتن نیز بیشتر خواهد بود.
پس برای کسانی که قرار است جعبه‌های کوچک سنگینی را درون کارتن مادر قرار دهند توصیه می‌ گردد از مقوا ۵ لایه حین سفارش و خرید محصول استفاده کنند.

کارتن سازی در تهران،صنایع چاپ و بسته بندی و کارتن کاراپک بیش از 1دهه تجربه در صنعت کارتن سازی و ساخت انواع کارتن های مقوایی،
لمینتی و دایکتی، و ساخت کارتن های سه لایه و پنج لایه با فلوت های E,B,C
و مجهز به دستگاه های فلکسو 4 رنگ با سابقه ای پایدار و برخورداری از پرسنلی مجرب
و ماشین آلات روز چاپ و بسته بندی سعادت
خدمتگزاری در زمینه تولید را دارا می باشد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

خرید کارتن پستی در کرججعبه مقوایی