کارتن سه لایه

 در کارتن, کارتن سازی, کارتن سازی در کرج

تولید کارتن سه لایه در کارتن سازی در کرج

کارتن سه لایه یک نوع کارتن است که از سه لایه مقوایی تشکیل شده است. این نوع کارتن در صنایع مختلف، به عنوان بسته‌بندی برای محصولات مختلف مانند مواد غذایی، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و … استفاده می‌شود

کارتن ۳ لایه یک نوع کارتن است که از سه لایه کاغذ ساخته شده است. این نوع کارتن دارای لایه داخلی، لایه میانی و لایه خارجی است. لایه داخلی کارتن ۳ لایه از کاغذ با کیفیت پایینی ساخته شده است و برای جلوگیری از خراشیدگی محصول مورد نظر استفاده می‌شود. لایه میانی کارتن ۳ لایه از کاغذ با کیفیت بالاتری ساخته شده است و برای افزایش مقاومت در برابر فشار و ضربه استفاده می‌شود. لایه خارجی کارتن ۳ لایه نیز از کاغذ با کیفیت بالا ساخته شده است و برای جلوگیری از ورود رطوبت و آسیب به محصول مورد نظر استفاده می‌شود. کارتن ۳ لایه به دلیل داشتن سه لایه کاغذ، مقاومت کافی در برابر فشار و ضربه را داراست و برای بسته‌بندی محصولات سبک و متوسط از جمله لوازم بهداشتی، لوازم آرایشی، کتاب، لوازم الکترونیکی و … استفاده می‌شود.

کارتن سازی در کرج ورقه های مختلفی برای تولید کارتون بکار می رود که کارتن 3 لایه یکی از این مدل کارتون است.

کارتنهای سه لایه بیشترین کاربرد را در بین ورقه های کارتون دارد و به همین دلیل باید کارتنهای سه لایه ارزان و با کیفیت را پیدا نمود.
برای بسته بندی محصول هایی مانند محصول های کشاورزی اعم از توت فرنگی و قارچ و…. از این دسته محصولات از کارتون سه لایه استفاده می نمایند و همینطور برا ی بسته بندی در صنعت غذایی نیز این نوع کارتون استفاده می شود.

محصول هایی که از نظر وزنی در وزن های پایین و در بسته بندی های پلاستیکی تولید می شوند
را با همدیگر و با تعدادی مشخص در کارتنهای سه لایه بسته بندی می کنند که به آنها اصطلاحا کارتون مادر گفته می شود.

 

"<yoastmark

 

تولید خمیر کاغذ کارتون 3 لایه

درختان بعد از قطع شدن بوسیله‌ی ماشین مخصوص خرد می‌‌شوند و به ورقه‌هایی به نازکی چیپس تبدیل می گردند.

در ادامه این ورقه‌‌های نازک وارد یکی از دو فرآیند زیر می‌‌شوند:

  1. تهیه خمیر چوب به روش مکانیکی
  2. تهیه خمیر چوب به روش شیمیایی

در روش مکانیکی از یک رنده‌ی مخصوص برای حذف بافت‌های مستحکم چوب از جمله لیگنین استفاده می‌‌ شود، ولی این روش راندمان صد در صد ندارد به همین خاطر کاغذ تولید شده بی کیفیت می باشد اما چون هزینه‌ی کمی دارد بطور گسترده استفاده می‌‌ گردد.

در روش شیمیایی از محلول سولفات و یا سولفیت استفاده می‌‌ گردد. استفاده از سولفات رایج‌ تر می باشد، به این صورت که در ابتدا از یک محلول قلیایی برای هضم چوب استفاده می‌‌کنند و سپس به آن سدیم سولفات اضافه می کنند که منجر به حذف لیگنین می‌‌ شود و مقوایی با کیفیت بالا و رنگ قهوه‌ای تولید می‌‌ شود که می‌‌تواند طی مراحلی سفیدرنگ شوند.

کاربرد های کارتن سه لایه

کارتن سه لایه نسبت به کارتن دو لایه مقاومت بیشتری دارد و می‌تواند وزن بیشتری را تحمل کند. همچنین، این کارتن‌ها به دلیل داشتن لایه‌ی میانی، مقاومت بیشتری در برابر آب و رطوبت نسبت به کارتن‌های دو لایه دارند.
از دیگر موارد استفاده از آن می‌توان به بسته‌بندی محصولات حساس مانند لوازم پزشکی و دارو، بسته‌بندی محصولات غذایی، بسته‌بندی اثاثیه‌ی خانگی و مبلمان، بسته‌بندی لوازم وسایل شخصی و … اشاره کرد.

خرید کارتون 3 لایه

از رایج ترین مدل بسته بندی برای محصولات و کالاها جعبه کارتونی می باشد. قابلیت بازیافت و سازگاری با محیط زیست از مهم ترین مزایای بسته بندی می باشد.

معمولا کارتون از مواد سلولزی و کاغذی ساخته می شود که به سرعت تجزیه می شوند و میتوان کارتن خراب و ضایع شده را بارها خمیر کرد و دوباره از آنها کارتن ساخت.

کارتون هایی که در کارخانه ورق سازی تولید می گردند یا بصورت رول می باشند و یا اکثرا بصورت شیت شده در اندازه های معینی تولید و به کارخانه جعبه سازی وارد میشوند.

در کارخانه جعبه سازی به واسطه ماشین آلاتی که کارتون را برش داده و یا خط تا میزند نقشه کلی جعبه را قبل از مونتاژ روی صفحه کارتونی پیاده می نمایند.

به همین خاطر میتوان انواع مدل ها را برای جعبه کارتونی طراحی نمود. ضخامت ورق کارتون و چند لایه بودن آن را وزن و شکل محصولی که در داخل آن قرار میگیرد مشخص می کند.

معمولا ورق های کارتون بصورت دو لایه،سه لایه، پنج لا یه و ….تولید می شوند.

حفظ محیط زیست با به کارگیری کاغذهای بازیافتی در تولید جعبه 3 لایه

استفاده از کاغذهای بازیافتی در ساخت انواع کارتون به خصوص در تولید کارتون سه لایه بسیار اهمیت دارد.
زیرا هم از آلودگی محیط زیست جلوگیری می شود و هم اینکه باعث کاهش قیمت انواع کارتن سه لایه مثل کارتن 3 لایه لمینتی می گردد. همچنین این بازیافت کاغذها و کارتنها به صورت چشمگیری روی چرخه اقتصادی کشور تاثیر گذار می گذارد.

ساختار کارتن 3 لایه

کارتنهای سه لایه از یک لایه فلوت و دو لایه صاف یا لاینر تشکیل شده که لایه فلوت که نسبت به دو لایه لاینر ضخامت بیشتری دارد و در قسمت میانی کارتنها قرار می گیرد. در تولید کارتنهای 3 لایه، ورق های لاینر و فلوت به صورت یک درمیان قرار گرفته و بوسیله چسب و حرارت به یکدیگر متصل می شوند.

فروش جعبه سه لایه

هنگام خرید کارتن سه لایه کارتون ساز نیاز می باشد همه ی مشخصات مورد نیاز خریدار را دریافت کند و بر اساس آن ساخت کارتون را آغاز کند. شما میتوانید در کارتن سازی کارا کیان پک سفارش خود را انلاین ثبت کنید و قادر هستید با تماس گرفتن با کارشناسان ما از قیمت ها مطلع شوید.

مزایای استفاده از کارتن سه لایه

یک نوع کارتن است که از سه لایه متمایز تشکیل شده است. هر لایه شامل دو لایه کاغذ خمیری و یک لایه میانی از یک ماده فومی یا ورق کاغذی است. استفاده از کارتن سه لایه برخی مزایا و فواید زیر را دارد:

  1. استحکام بالا: به دلیل داشتن سه لایه مجزا، استحکام و مقاومت بالایی دارد. این استحکام بالا به محصولات حمل شده درون آن حفاظت می‌کند و خطر شکستن یا آسیب دیدن آنها را کاهش می‌دهد.
  2. حفاظت در برابر ضربه و لرزش: لایه میانی کارتن سه لایه معمولاً از مواد فومی یا ورق کاغذی تشکیل شده است که به عنوان عایق در برابر ضربه و لرزش عمل می‌کند. این به معنی حفاظت بهتر محصولات در طول حمل و نقل است.
  3. مقاومت در برابر رطوبت:  می‌تواند مقاومت مناسبی در برابر رطوبت و رطوبت نسبی داشته باشد. این ویژگی مهم است زیرا می‌تواند از آسیب‌های ناشی از آب و رطوبت به محصولات جلوگیری کند.
  4. سبک و قابلیت تنظیم:  به دلیل ساختار سبک وزن خود، هزینه‌های حمل و نقل را کاهش می‌دهد و برای اندازه‌ها و اشکال مختلف محصولات قابل تنظیم است. با تنظیم اندازه و شکل کارتن، بهبود کیفیت بسته‌بندی و جلوگیری از جابجایی غیرضروری ممکن است.
  5. قابلیت بازیافت: یکی از مزایای مهم، قابلیت بازیافت آن است. بازیافت مواد استفاده شده می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند و به تولید پایدارتر و دوستدار محیط زیست کمک کند.

در نهایت، استفاده از آن می‌تواند بهبود کیفیت بسته‌بندی، حفاظت محصولات و کاهش هزینه‌های حمل و نقل را ارائه دهد. با این حال، در انتخاب نوع بسته‌بندی، نیازها و مشخصات محصولات خاص خود را در نظر بگیرید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کارتن سازی کاراکیان پک جز یکی از بهترین شرکت کارتن سازی ایران می باشد.
شرکت کاراکیان پک سابقه درخشانی در تولید انواع کارتن های مختلف از جمله کارتن خیار ، کارتن لوازم برقی ، کارتن لوازم خانگی ، کارتن صادراتی و …. دارد و مشتریان عزیز در کرج و تهران می توانند سفارشات کارتون خود را در شرکت کیان پک ثبت نمایند تا بتوانند کارتنهای مورد نظر خود را به بهترین کیفیت و نازل ترزین قیمت تهیه فرمایند.

برای سفارش کارتون سه لایه برای ساکنان تهران با کارتن سازی در تهران در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

کارتن سازی در کرجکارتن سازی در کرج