انواع جعبه خرما

 در جعبه سازی, جعبه مقوایی, کارتن, کارتن سازی, کارتن سازی در کرج

انواع جعبه خرما

انواع خرما و ارزش تغذیه ای آن

خرما گیاهی گرمسیری که میوه آن خوراکی می باشد و عمدتا در بیشتر مناطق جنوب ایران که گرمسیر است پرورش میابد خرما از نظر تغذیه ای ارزش بالایی دارد و دارای انواع ویتامین مانند A.B.C.E و انرژی زیادی است.

ایران در بین کشورهای جهان مقام دوم در صادرات خرما را از ان خود کرده است هرچند در صادرات در رتبه ی  بالایی قرار دارد ولی سرانه مصرف خرما در ایران  به نسبت کشورهای دیگر پایین می باشد و بیشترین  مصرف در ماه رمضان  به خاطر انرژی بالای  آن ماست.

انواع مختلف خرما که بیشتر در ایران کشت میشود شامل:
مضافتی، پیارم، زاهدی، کبکاب، شاهانی، خاصویی و غیره….  که بیشترین تولید در استانهای کرمان (شهرستان بم) و بوشهر و هرمزگان می باشد.

کارتن خرما

کارتن خرما یکی از محصولات مهم و بسیار مورد نیاز در صنعت خرما است. با توجه به اینکه خرما در بسیاری از مناطق جهان به عنوان یک میوه اصلی شناخته می‌شود و بازار خرما در سراسر جهان وجود دارد، برای حمل و نقل این محصول نیاز به یک بسته‌بندی مناسب و مقاوم داریم.

کارتن خرما یکی از محصولات بسته‌بندی است که برای حمل و نقل خرما به کار می‌رود. این کارتن‌ها از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شده‌اند که قابلیت حمل و نقل خرما را به صورت ایمن و مطمئن فراهم می‌کنند.
کارتن سازی جعبه خرما معمولاً از جنس مقوای مقاوم و با کیفیت ساخته می‌شود. این مقواها می‌تواند از نوع آنالوژ یا کرافت باشد که باعث ایجاد یک سطح صاف و قابل چاپ بر روی کارتن می‌شود. همچنین، از لایه‌های مختلفی از جمله لایه آلومینیومی، لایه پلاستیکی و لایه فوم برای افزایش مقاومت و حفاظت خرما استفاده می‌شود.
طراحی کارتن خرما نیز بسیار مهم است. طراحی صحیح و مناسب کارتن خرما باعث ایجاد یک بسته‌بندی کاملاً محکم و مقاوم می‌شود که خرما را در برابر ضربه و شوک‌های حمل و نقل محافظت می‌کند. این طراحی می‌تواند شامل طراحی مناسب برای قرار دادن خرما در داخل کارتن، آرایش و ترتیب خرماها، اندازه و ابعاد کارتن و نوع و تعداد لایه‌های مختلف در داخل کارتن باشد.
علاوه بر این، بسته‌بندی خرما در کارتن‌های مناسب، باعث افزایش عمر مفید خرما می‌شود. با توجه به اینکه خرما یکی از محصولات پرفروش در بازار جهانی است، استفاده از کارتن خرما باعث جذب مشتریان و افزایش فروش خرما می‌شود.

استفاده از هاردباکس در انواع جعبه خرما چه مزایایی دارد؟

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای استفاده از هاردباکس یا همان جعبه سخت در جعبه خرما صادراتی به شرح زیر می باشد:

  • جلوگیری از صدمه‌ دیدین خرما‌ حین جابجایی و انبارکردن بسته‌ها

از آنجایی که هاردباکس‌ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند، خرماها از آسیب‌های ناشی از ضربه و فشار در طول حمل و نقل و البته انبار کردن در امان خواهند بود.
این موضوع سبب این می شود تا از ضررهای ناشی از خراب شدن خرماها جلوگیری شود و خرما‌ها صحیح و سالم به دست مشتریان برسند.

  • تاثیر مثبت در بازاریابی و جذب بیشتر مشتری

بسته‌بندی یکی از مهمترین موارد است که در جذب مخاطبان و مشتریان مورد استفاده قرار گیرد. اولین ارتباط مشتری با محصول از طریق بسته بندی آن است. تصور کنید به منظور محصولی به فروشگاه می‌روید. فروشنده دو محصول را به شما معرفی می‌کند با این تفاوت که محصول اول بسته‌ بندی ساده و مقوایی داشته و محصول دوم بسته‌بندی بسیار شیک و مناسبی دارد. مطمئنا بسته‌بندی شکیل و زیبا توجه شما را به خود جلب کرده و نسبت به خرید آن راغب‌تر خواهید بود این موضوع در خصوص خرید خرما نیز صادق بوده و باعث جذب بیشتر مشتری و موفقیت فروشندگان می‌گردد.

  • تنوع گوناگون در طرح‌ها و شخصی سازی بسته‌بندی خرما

به کمک هاردباکس‌ها می‌توان طرح‌های متنوع و گوناگونی از بسته‌بندی را در اختیار داشت.
به این صورت که می‌توان خرماها را بسته به نیاز مشتری و تقاضای بازار به صورت تک به تک در ردیف‌هایی منظم قرار داد؛ و یا آن‌ها را به صورت شکیل و منظم درون بسته‌هایی لاکچری و زیبا چید.
از دیگر مزایای هاردباکس در بسته‌بندی خرما می‌توان به شخصی‌سازی بسته‌بندی اشاره کرد.
به این صورت که با طراحی یک جعبه سخت بسیار شیک و زیبا به همراه لوگو و نام شخصی می‌توان محصولات خود را برندسازی کرد.
در نهایت این کار باعث می‌شود تا علاوه بر جذب مشتریان بیشتر به دلیل جذابیت بسته‌بندی نوعی تبلیغ رایگان نیز در بازار در خصوص محصولات ایجاد گردد.

درب جعبه خرما با انواع پوشش شامل سلفون براق یا مات، یووی، ورنی  میباشد که بیشتر نوع سلفون دار جهت صادرات کاربرد دارد. پوشش های مختلف در قیمت نهایی جعبه تاثیرگذار است و از لحاظ ظاهری نیز قابل مشاهده می باشند. مقوای به کار رفته در تولید درب ازنوع  مقوای  پشت طوسی با چاپ افست است.

کفی جعبه خرما با ابعاد استاندارد  و جهت بسته بندی  خرمای در اوزان ۵۰۰ ،۶۰۰ ، ۸۰۰ گرمی با ورق های سفید ایرانی یا سفید خارجی قابل تولید هستند. بسته به نیاز بازار داخلی و خارجی می توان سفارشی مناسب را انتخاب کرد. کفی با جنس سفید خارجی و درب ساق بلند بیشتر جهت صادرات مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت کفی با جنس سفید ایرانی با درب ساق کوتاه بیشتر برای بازار داخلی است زیرا همواره تولیدکنندگان با توجه به قدرت خرید مردم به سراغ بسته بندی هایی با قیمت مناسب تر می باشند.

جعبه خرما

جعبه خرما

کارتن های ۱۲ عددی خرما در کارتن سازی در کرج

برای حمل سالم بسته بندی های فروشگاهی نیاز به کارتن بسته بندی بزرگ تر و مقاومی می باشد. با توجه به ابعاد استانداردی که جعبه های فروشگاهی دارند می توان ابعاد کارتن های مادر آن ها را به دست آورد. معمولا ۱۲ عدد از جعبه های کوچک را در یک کارتن به اصطلاح کارتن مادر قرار می دهند. چاپ روی کارتن مادر نیز می تواند به صورت لمینتی (چاپ چهار رنگ) باشد و یا چاپ فلکسو و سیلک که چاپ کارتن مستقیم روی خود کارتن زده می شود، انجام شود که این روشی برای کم شدن هزینه های تولیدکننده باشد.

تهیه هاردباکس جهت انواع جعبه خرما

با توجه به اهمیتی که هاردباکس‌ها در صنعت بسته‌بندی پیدا کرده‌اند امروزه شرکت‌های بسیاری در مسیر تولید این جعبه‌های سخت فعالیت می‌کنند. با توجه به این موضوع که اغلب، افراد حساس و کسانی که به بسته‌بندی محصولات خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهند و سراغ هاردباکس‌ها می‌روند، شرکت‌های تولید کننده نیز باید در طراحی و تولید این محصولات حساسیت بالایی به خرج دهند.

انواع مختلف جعبه های فروشگاهی خرما

جعبه های موجود در فروشگاه ها بیشتر به صورت تلسکوپی (درب و کفی) است که  انواع خرما بسته بندی شده در آن به  صورت سه ردیفه یا دوردیفه  به همراه سلفون چیده می شود.

همچنین نوع جعبه تلسکوپی به دو شکل درب  ساق  بلند (کل کفی رو میپوشاند) و درب ساق کوتاه تولید می شود که درب ساق بلند به خاطر شکیل بودن و مصرف مقوای بیشتر، گرانتراست.

معمولا برای خرماهای خشک مانند خرمای زاهدی، پیارم و… از بسته بندی کشویی استفاده می شود. جعبه کشویی با مقوای پشت طوسی و ایندربورد قابل طراحی و تولید است. گرماژ مقوا در استقامت جعبه تاثیر زیادی دارد.

با توجه به ابعادی می بایست جعبه داشته باشد می توان مقوایی با گرماژ مناسب را انتخاب کرد. جعبه های کشویی به دلیل ظاهر مناسب و فانتزی که می تواند داشته باشد بیشتر برای صادرات و پذیرایی استفاده می شود.

جعبه های کیبوردی خرما با ورق E فلوت در ابعاد استاندارد برای خرماهایی مثل کبکاب و شاهانی تولید می شود.

جعبه ها به صورت لمینت شده با طراحی های متفاوت و ترکیبی مقاوم قابل ارائه به بازار فروش می باشد.

شرکت کارتن سازی کاراکیان پک با سابقه درخشان در زمینه تولید انواع کارتن و جعبه از جمله جعبه خرما جز بهترین های کارتن سازی در ایران می باشد  دارای فعالیت می باشد.

برای ثبت سفارش کارتن ها مورد نیاز خود با شرکت کارتن سازی در تهران و کرج در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

مزایای بسته بندی