مزایای بسته بندی

 در جعبه دایکات, کارتن, کارتن سازی, کارتن سازی در کرج

مزایای بسته بندی

مزایای بسته بندی

کارتن سازی یک فرایند تولید کارتن یا جعبه های کاغذی است که برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می شود. این فرایند شامل چندین مرحله است که شامل طراحی، تولید و بسته بندی کارتن ها می باشد.

در طراحی کارتن، باید به اندازه، شکل و مقاومت کارتن توجه شود. برای تولید کارتن، ابتدا برگه های کاغذ به شکل رول یا ورق تولید می شوند. سپس با استفاده از ماشین های خاص، برگه های کاغذ به شکل کارتن تبدیل می شوند.
در نهایت، کارتن ها بسته بندی شده و آماده حمل و نقل محصولات می شوند. بسته بندی کارتن ها باید به گونه ای باشد که محصولات در طول حمل و نقل محافظت شوند و خریداران را جذب کنند. برای این منظور، باید از مواد با کیفیت و مقاوم استفاده شود و طراحی جذاب و چشم نوازی برای بسته بندی کارتن ها انجام شود.

نقش بسته بندی در معرفی محصول

شما هنگام روانه کردن محصول خود به بازار، ناگزیرید برای معرفی محصول و برندتان اطلاعاتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. این اطلاعات می توانند مستقیما روی بسته ی محصول شما چاپ گردند و یا اینکه در قالب یک کارت کوچک چاپی در بسته ی محصول شما انداخته شوند. توجه داشته باشید، با اینکه همه ی ما جهت رفع نیازهای روزمره ی مان محصولات مختلفی را خریداری می نماییم، اما حقیقتا میل بیشتری به خریدن اجناسی نشان می دهیم که یک بسته بندی شکیل و نام و نشانی حاکی از اینکه این محصول متعلق به کدام شرکت می باشد، در چه شرایطی باید نگه داری شود، تا چه زمانی قابل استفاده است و…

اهداف بسته بندی

  1. محافظت از محصول و مصرف کننده
  2. ایجاد اطمینان از کالا
  3. فراهم کردن راحتی مصرف کننده
  4. وسیله ای برای ایجاد ارتباط با مشتری : مطالب در ج شده بر روی بسته بندی و دفترچه راهنما ی محصول اطلاعات مهم را به مصرف کننده منتقل می سازد.
  5. داشتن ازرش استفاده مجدد : با توجه به تنوع کالا ها و مارکهای مختلف یک بسته بندی می تواند موجب متمایز و برتری محصول گردد.
  6. تقسیم بازار : با توجه به الگو های مصرف متفاوت در جوامع و تفاوت الگوی خرید و مسائل (قدرت خرید)، در طراحی بسته بندی باید دقت بیشتری نمود.
  7. تجلی هویت خاص برای یک محصول: باید متناسب با شخصیت و روحیات بازار مورد نیاز خود طراحی شود، شخصیت فرد را با مصرف آن مرتبط می سازد.
  8. بهره برداری بیشتر از بازارهای بالقوه: در بازار های کالای مصرفی، بسته بندی مناسب با درج مواد جدید مصرف روی بسته بندی کالا میزان « مصرف آن را تشویق می کند.
جعبه سازی و کارتن سازی

انواع کارتن های تولیدی

  1. کارتن عادی
  2. کارتن دایکاتی(مدل دار)

کارتن دایکاتی بوسیله قالب تیغ دار تولید می شوند بیشترین مصرف در بسته بندی رو دارا می باشند
که خود کارتن دایکاتی دارای انواع مختلفی می باشند مانند:

صنعت کارتن و بسته بندی با مدل های مختص به محصولاتی هم چون میوه و صیفی جات که بیشتر برای صادرات مورد استفاده قرار می گیرد و چون باید برای حفظ تازگی و رطوبت محصول را در سردخانه نگه داری شود به ان نیز کارتن سردخانه ای گفته می شود که با ترکیب مقاوم سردخانه ای تولید می شود.

  • کارتن تلسکوپی (درب و کفی) مانند کارتن های فله خرما،میوه هایی مانند سیب را در این نوع بسته بندی ها قرار می دهند.
  • کارتن دسته دار برای راحتی حمل و جا به جایی مشتری طراحی می شود برای مثال جعبه های ساعت دسته دار را می توان نام برد.
  • کارتن بسته بندی به صورت کاور که برای لوازم خانگی و اجناس بزرگ و سنگین مصرف می شود
  • کارتن چهاردرب که درب از بالا می باشد و کاملا محصول را محفوظ نگه می دارد و برای جا به جایی جعبه کوچک تر هم بسیار استفاده می شود.

چاپ بر روی کارتن های بسته بندی

چاپ کارتن به صورت تک رنگ، دورنگ و سه رنگ (چاپ فلکسو) و چهاررنگ (افست) لمینتی.

  • چاپ فلکسو یک فرایند چاپ به وسیله یک صفحه انعطاف پذیر به نام کلیشه چاپ استکه خود
    کلیشه از جنس ژلاتین بوده که عمل چاپ صورت می گیرد.
    قیمت کلیشه چاپ با مقدار ژلاتین مصرفی و تعداد رنگ های مصرف شده
    محاسبه می شود و در تعریف کلی از چاپ فلکسو می توان گفت چاپ مستقیم بر روی کارتن می باشد.
  • چاپ افست نوعی ازچاپ است که با فشار  دو لاستیک استوانه ای شکل اغشته به مرکب عمل چاپ بر روی کارتن رو انجام می دهد و در این مورد چاپ نیاز به فیلم و زینک هست.
    جعبه های مقوایی و لمینتی دارای چاپ افست می باشند.
  • چاپ لمینتی نوعی از چاپ که با چسباندن یک مقوا با چاپ افست به همراه پوشش سلفونی یا ورنی که منجر به محافظت بیشتر کالا در برابر ضربه و لرزش  است و از طرفی کیفیت چاپ در بسته بندی حفظ می گردد .
    معمولا این نوع بسته بندی ها بسیار شکیل و برای ارائه به بازارهای داخلی و خارجی بسیار مناسب هستند.

مزایای استفاده از کارتن در بسته بندی محصولات تولیدی

هزینه کم در تولید کارتن استفاده آن را به صرفه کرده است همچنین قابلیت حمل و نقل بدلیل سبک بودن کارتن مورد استقبال قرار می گیرد و شاید بتوان گفت به دلیل استفاده از طراحی و چاپ و داشتن ابعاد مختلف درخواستی و چاپ لوگو و برند خاص در استفاده از کارتن به فروش و بازاریابی محصول تولیدی کمک فراوانی می کند.
قابل ذکر است به خاطر بازیافت کارتن به محیط زیست باعث حفظ محیط زیست می گردد و همچنین مزایای بسته بندی از کارتن در حفظ ونگهداری محصول ومقاوت بر اثر ضربه تاثیر دارد.

در آخر قابل ذکر است اجرای یک بسته بندی مناسب و با کیفیت چاپ بالا علاوه بر اینکه کالا را محافظت می کند باعث رضایت مشتریان و افزایش فروش شرکت ها می شود . این روش یکی از بهترین روشهای حفظ کالا تا مصرف نهایی است به طوری که شکیل بودن بسته بندی تاثیر مستقیم بر افزایش فروش محصولات دارد.

شرکت کاراکیان پک جزو بهترین های لیست شرکت کارتن سازی می باشد.
کارتن سازی کاراکیان پک از بهترین کیفیت کارتن برخوردار می باشد و محصولات این شرکت از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشد و شما میتوانید برای تهیه کارتن مورد نظرتان با کارتن سازی ارزان کاراکیان پک در ارتباط باشید.

مزایا بسته بندی پلاستیکی

مواد مختلفی برای بسته بندی موجود است ، اما بسته بندی پلاستیکی به دلیل دوام بالا ، نرخ پایین ، سازگاری و در دسترس بودن ، همیشه به عنوان توصیه شده ترین گزینه در نظر گرفته شده است.
در طول سالیان متمادی ، بسته بندی پلاستیکی محبوبیت خود را حفظ کرده است و مردم بیشتر از آن مورد استفاده قرار می دهند.

دستگاه های تولید بسته بندی

دستگاه منگنه

دستگاه لب چسب

دستگاه تسمه کش

دستگاه خط کش برش

دستگاه چاک دستی (چاک زن کارتن)

دستگاه چاپ نیمه اتومات یا تمام اتومات

دستگاه لمینت دستی و لمینت اتومات۳/۴

دستگاه دایکات (پینگ پنگی، فکی، روتاری)

دستگاه چاپ یا چاپ فلکسو تک رنگ تا 4 رنگ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

انواع جعبه خرماکارتن سازی در کرج