تهیه کارتن – انواع کارتن در کارتن سازی در کرج

 در مقوا

تهیه کارتن

انواع کارتن در کارتن سازی در کرج

کارتن سازی کرج یکی از صنایع مهم و پر رونق در این شهر است. این صنعت نقش مهمی در اقتصاد کرج ایفا می کند و به اشتغال بسیاری از افراد کمک می کند. کارتن سازی کرج انواع مختلفی از کارتن های بسته بندی را تولید می کند که برای مصارف مختلف استفاده می شود.

کارتن سازی کرج از کاغذ کرافت، کاغذ مقوا و سایر مواد اولیه برای تولید کارتن استفاده می کند. این کارتن ها در اندازه ها و اشکال مختلف تولید می شوند و برای بسته بندی انواع مختلفی از محصولات استفاده می شوند. کارتن سازی کرج همچنین خدمات چاپ و طراحی کارتن را ارائه می دهد.

کارتن سازی کرج یکی از صنایع مهم و پویا در کرج است و نقش مهمی در اقتصاد این شهر ایفا می کند. این صنعت به اشتغال بسیاری از افراد کمک می کند و به تولید انواع مختلفی از کارتن های بسته بندی برای مصارف مختلف کمک می کند.

تهیه کارتن

زمانی که حرف از چاپ بر روی کارتن کنگره دار و یا چین دار می شود، گزینه های مختلفی در پیش رو قرار می گیرد و هر گزینه مزیت ها و معایب خودش را دارد.

انتخاب هر یک از محله های انواع چاپ بر روی کارتن به بودجه،محدودیت زمانی و کیفیت دلخواه بستگی دارد. چاپ می تواند به طور کل در دو مرحله ی مستقیم یا پیش چاپ انجام گردد.

علت محبوبیت کارتن در صنعت بسته بندی

در خانه هر کدام از ما حداقل یکی دو تا بسته کارتنی وجود دارد. این ورق کاربردی را با تبدیل به جعبه هایی برای بسته بندی در بسیاری از صنایع کار برد دارند. در صنعت کارتن سازی ابتدا از رول های کاغذی ورقه های کارتنی را تولید کرده و در نهایت در به صورت بسته بندی های متنوع که مورد نیاز هر شغل و فعالیتی باشد، شکل داده و به بازار عرضه می شوند.

کارتن در واقع یک محصول ضخیم 3 تا 5 لایه ای تهیه شده از ترکیب ورق های کاغذی و از جنس سلولوز بوده که کاربردی ترین ماده اولیه برای ساخت جعبه های بسته بندی به شمار می رود. این ماده به دلیل مناسب بودن برای محیط زیست و امکان استفاده مجدد جایگاهی ثابت در صنعت ساخت و ساز بسته بندی ها داشته و گوی سبقت را از نمونه های فلزی و پلاستیکی ربوده می باشد

  • چاپ مستقیم

در چاپ مستقیم، طرح و یا نوشته های دلخواه به صورت مستقیم بر روی انواع کارتن چاپ می گردند.این نوع چاپ از طریق فلکسوگرافی انجام می شود.

در روش چاپ فلکسوگرافی، ابتدا طرح مورد نظر را بر روی یک استنسیل چاپ می‌کنند. سپس این استنسیل بر روی یک صفحه‌ی فلزی چاپ می‌شود. در این روش، جوهر چاپی به وسیله‌ی یک رولر خشک شده و سپس بر روی کارتن مقوایی چاپ می‌شود.

  • چاپ غیر مستقیم  و پیش چاپ

در این روش، چاپ اول بر روی یک لایه ی نازک مانند کاغذ انجام می شود و سپس، بر روی کارتن چسبانیده می گردد. پیش چاپ، کیفیت فوق العاده ای را از خود برجا می گذارد. چاپ یا به صورت تک مرحله ای و مستقیم یا دو مرحله ای و غیر مستقیم تکمیل می شود.

کارتن سازی در کرج

کارتن سازی در کرج

انواع چاپ های غیر مستقیم:

تهیه کارتن

لمینت کردن کارتن در صنعت بسته بندی می تواند استفاده های بسیار زیادی داشته باشد. در اصل لمینت کردن به معنی چسباندن ورق های نازک چاپی بر روی کارتن مقوایی می باشد که تاثیر زیادی در زیبایی جعبه دارد.

کارخانه هایی که کارتن لمینتی تولید می کنند، در حال افزایش نو آوری در صنعت بسته بندی می باشند و بسته های قدیمی و غیر جذاب را تبدیل به بسته های گرافیکی با کیفیت بسیار بالا و جذاب می کنند. خوشبختانه لمینت کردن کارتن بسیار مقرون به صرفه می باشد و می تواند حجم زیادی از کارتن را پوشش می دهد و سرمایه گذاری خوبی در زمینه ی بسته بندی و تبلیغات برای تولید کنندگان می باشد.

در روش چاپ افست، ابتدا طرح مورد نظر را بر روی یک صفحه‌ی فلزی (پلاک) چاپ می‌کنند. سپس این پلاک بر روی کاغذ انتقال داده می‌شود و کاغذ با استفاده از رولرهای مخصوص، از روی پلاک گذر داده و به خشک کردن می‌رسد. در نهایت، کاغذ چاپ شده بر روی کارتن مقوایی قرار داده می‌شود.

کیفیت چاپ افست بسیار عالی و قیمت آن برای تعداد عمده به صرفه می باشد. چاپ افست اصولا برای چاپ لیبل و برچسب مورد استفاده قرار می گیرد، یعنی در ابتدا نوشته و عکس بر روی برچسب چاپ و سپس، به کارتن چسبیده می گردد.

از آنجایی که این مدل چاپ دو مرحله ای می باشد و بیشتر برای کارتن لمینتی انجام می شود، به آن چاپ لمنیتی می گویند.

کارا کیان پک بزرگترین ترین تولید کننده کارتن در استان البرز می باشد.

لایه های کارتن

هر کارتن از چند لایه ورق نازک تشکیل شده می باشد که عبارتند از :

ورق 2 لایه که کارتن سینگل هم گفته می شود.

کارتن سه لایه که می تونه از ترکیب های مختلفی بسته به نوع سفارش ساخته می گردد.
هر ترکیبی استقامت خاص خود را دارد.

کارتن 5 لایه که برای محصولات سنگین مورد استفاده قرار داده می شود چون دارای استقامت بالایی است.

کارتن 7 لایه این کارتن خیلی کم استفاده می گردد.

در موارد نادر برای محصولاتی خاص که یا خیلی سنگین باشد یا کالایی بسیار حساس و ارزشمند باشد از این کارتن خیلی محکم مورد استفاده قرار داده می شود

چرا باید به تهیه و تولید کارتن آماده اهمیت داد؟

برای راه اندازی کسب و کار صنعت کارتن سازی باید ابتدا تعیین کنیم که با چه مقدار سرمایه و در چه سطحی قصد داریم فعالیت خود را شروع نماییم.
با توجه به توانائی مالی امکان برپایی این حرفه را در دو سطح کارگاه و یا کارخانه قادر هستیم برنامه ریزی نماییم.

مطمئنا در صورت داشتن پشتیبانی مالی مناسب، بهتر می باشد از آغاز در فکر تاسیس کارخانه کارتن سازی باشیم.
برپایی کارخانه همانگونه که گفته شده نیاز به سرمایه اولیه مناسبی دارد تا در ماه های اول بتوان هزینه های جاری کارخانه و پرسنل و همچنین هزینه های در گردش را از سرمایه اولیه پرداخت کرد تا در طی فرآیند تولید، نمودار در آمد رشد نماید و بتواند علاوه بر هزینه های خود کارخانه سود آوری نیز داشته باشد.

شایان ذکر می باشد عدم تامین مالی در ماههای اولیه، امکان تعطیلی زودهنگام و در نهایت ورشکستگی واحد صنعتی را در پی خواهد داشت.
البته این قاعده برای راه اندازی یک کارگاه نیز جاری می باشد با این تفاوت که هزینه برپا نگاه داشتن یک کارگاه نسبت به یک کارخانه به مراتب کمتر خواهد بود.

چرا باید به تهیه کارتن آماده اهمیت داد؟

برای راه اندازی کسب و کار صنعت کارتن سازی باید ابتدا تعیین نماییم که با چه مقدار سرمایه و در چه سطحی قصد داریم فعالیت خود را شروع کنیم.
با توجه به توانائی مالی امکان برپایی این حرفه را در دو سطح کارگاه و یا کارخانه قادر هستیم برنامه ریزی نماییم.

مطمئنا در صورت داشتن پشتیبانی مالی مناسب، بهتر می باشد از آغاز در فکر تاسیس کارخانه کارتن سازی باشیم.
برپایی کارخانه همانگونه که گفته شده نیاز به سرمایه اولیه مناسبی دارد تا در ماه های اول بتوان هزینه های جاری کارخانه و پرسنل و همچنین هزینه های در گردش را از سرمایه اولیه پرداخت کرد تا در طی فرآیند تولید، نمودار در آمد رشد نماید و بتواند علاوه بر هزینه های خود کارخانه سود آوری نیز داشته باشد.

لازم ذکر است عدم تامین مالی در ماههای اولیه، امکان تعطیلی زودهنگام و در نهایت ورشکستگی واحد صنعتی را در پی خواهد داشت.
البته این قاعده برای راه اندازی یک کارگاه نیز جاری می باشد با این تفاوت که هزینه برپا نگاه داشتن یک کارگاه نسبت به یک کارخانه به مراتب کمتر خواهد بود.

توزیع و فروش کارتن آماده در کارتن سازی ارزان کاراکیان پک

از جایی که کارتن ها جزء جدانشدنی صنعت بسته بندی به حساب می ایند اکثر مردم ترجیح می دهند تا برای کارهای روزمره و پیش پا افتاده مانند اثاث کشی نیز از آن یاری بگیرند.

توزیع و فروش کارتن آماده توسط فروشگاهای زیادی در اینترنت و بازار انجام می گردد که با توجه به اینکه بازار مصرف بالایی دارند از طرف دیگر نیز فروشندگان زیادی برای آن وجود دارد.

قبل از سفارش کارتن یا خرید کارتن و یا استعلام قیمت کارتن بسته بندی و حتی استعلام قیمت جعبه های مقوایی،
پیشنهاد ما به شما این است که اطلاعاتی در خصوص طراحی کارتن و یا چاپ کارتن داشته باشید زیرا طراحی و چاپ بر روی بسته بندی کارتنی و یا مقوایی محصولات یکی از راه کارهای اصلی فروش کالا و بازاریابی می باشد.

جهت طراحی و چاپ کارتن و همچنین بسته بندی مناسب و یا بالا بردن کیفیت بسته بندی محصولات،
اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید قادر هستید از قسمت تماس با ما با کارشناسان واحد طراحی در ارتباط باشید.

تولید انواع کارتن در کارتن سازی تهران و کرج

کارتن

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

تولید انواع کارتنکارتن سینگل فیس